Akupunktur behandling mod høfeber og pollenallergi

Akupunktur behandling mod høfeber og pollenallergi

Akupunktur mod høfeber og pollenallergi hjælper for de fleste, så de kan blive fri for/få lindret symptomerne og kan leve et mere normalt liv igen. Med akupunkturbehandlinger kan du blive fri for din løbende næse, rindende, røde og irriterede øjne, nysen, kløen og træthed, som er symptomerne på bl.a. høfeber.

Akupunktur: En effektiv behandling mod pollenallergi

Pollenallergi er et almindeligt problem, der rammer mange mennesker. For nogle kan det være et meget alvorligt problem, der forårsager store mængder ubehagelige symptomer. Heldigvis er der mange behandlinger, der kan afhjælpe disse symptomer. En af disse behandlinger er akupunktur, som har vist sig at være yderst effektiv i at hjælpe med symptomerne forbundet med pollenallergi.

Akupunktur er en ældgammel betegnelse for en kinesisk medicinsk praksis, der bruger nåle til at behandle forskellige sygdomme. Akupunktur har vist sig at være meget effektiv til at behandle pollenallergi symptomer som nysen, øjenirritation, åndenød, hovedpine og træthed. Akupunktur kan også være effektivt til at gendanne energi og styrke immunforsvaret, hvilket yderligere hjælper med at reducere symptomerne. Nålene er meget tynde og placeres på specifikke områder af kroppen, hvor de stimulerer nervernes aktivitet og forbedrer blodcirkulationen.

Aaatju! Bliv fri for din høfeber/pollenallergi med akupunktur

Pollen i næsen – Svien i øjnene! Pollensæsonen er i gang. Hvad kan du gøre for at lindre eller helt fjerne allergisymptomerne? I stedet for at holde dig indendøre, så kom forbi og få en akupunkturbehandling hos Meanderklinikken. Med akupunkturbehandlingen kan jeg afhjælpe kløe, eksem, tilstoppet, rindende og kløende øjne og astma.

Behandlingen af høfeber og pollenallergi foregår sådan her:

I den første konsultation finder jeg ind til den rette behandling af din allergi. Der er inkluderet en akupunktur-session i den første konsultation.
Dernæst er det lidt forskelligt hvor mange behandlinger, man skal påregne for at få lindret eller helt at komme af med sine allergisymptomer. Jeg får hjulpet de fleste med 5-10 behandlinger med korte intervaller mellem behandlingerne.

Der er ingen grund til at gemme sig væk indendøre, når pollensæsonen starter. Akupunktur kan gøre meget for at afhjælpe din pollenallergi og allergi.

Hvad er allergi?

Allergi er blevet en folkesygdom, der kan ramme alle – også børn og unge.

Allergi er en autoimmun sygdom, hvor kroppens immunforsvar er ‘fejlkodet’ og betragter ellers uskadelige stoffer som fremmedlegemer, der skal bekæmpes. Allergien kan forekomme ved udefrakommende påvirkninger som for eksempel støv, hundens eller kattens pels, pollen fra eksempelvis birk , hassel, el og græs. Det er muligt at tjekke dagens pollental ved at tage et kig på Astma-Allergi Danmark.
Desuden kan man også have allergi overfor fødevarer, så kaldes det intolerance for eksempelvis overfor mælkeprodukter, hvedemel (gluten) og tomater.

Symptomerne kan forekomme straks eller først efter et par dage.
Disse symptomer kan være nysen, tilstoppet næse, kløe, næse- og øjenirritationer, løbende næse og øjne, træthed, eksem, blæner, kløe og astma.

Jeg kan ikke umiddelbart sige, hvad der udløser intolerancen – det må man forsøge sig frem med og det viser sig, at akupunktur kan enten lindre eller helt fjerne allergisymptomerne.

Hvad er årsagerne til pollenallergi?

Årsagerne til pollenallergi er overdreven eksponering for pollenpartikler fra planter. Pollen er et finstøvet stof, som planter producerer for at sikre deres bestøvning. Pollenniveauerne varierer i løbet af året, alt efter hvilke planter der er i blomst. De mest almindelige allergifremkaldende pollen er birkepollen, græspollen og bynkepollen. Pollenallergi kan også ledsages af krydsallergi, hvilket betyder, at allergikere kan opleve symptomer, selvom de udsættes for andre stoffer, såsom dyrehår eller skimmel.

Hvad kan man gøre ved pollenallergi, høfeber og andre allergier?

Jeg har gode erfaringer med akupunktur og med håranalyse til behandling af pollennallergi og allergi.
Ved hjælp af håranalysen kan jeg se hvilke ubalancer, der er i kroppen – heraf mangler eller overskud og med akupunkturen kan jeg skabe en bedre balance i din krop.

Jeg har døjet med græs høfeber hele mit liv og valgte derfor at prøve akupunktur, da dette har virket tidligere.

Allerede efter første session ved Meanderklinikken afhjalp det høfeberen, og efter 4 sessioner er jeg nærmest stoppet med medicin mod høfeberen.

Mvh Anders Bundgaard Jensen, Behandling med akupunktur

Hvad kan man selv gøre ved høfeber og pollenallergi?

Undgå så vidt muligt kontakt til det, der giver anledning til din allergi. Det kan være ekstremt svært at undgå pollen – her er dog et par gode råd, så du kan slippe for lidt af symptomerne ved høfeber og pollenallergi.

• Lufte ud om aftenen i stedet for om dagen, hvor der florerer langt mere pollen i luften
  • Tage et bad om aftenen, hvor den værste pollen kan vaskes væk fra håret, ansigtet og kroppen
  • Benyt solbriller eller cykelbriller for at minimere pollen i øjnene
  • Hænge tøj til tørre i kælder eller på loft i stedet for udendørs i pollensæsonen

Mulige komplikationer af pollenallergi

Det der sker er, at vores immunsystem, der er indrettet til at erkende og ødelægge det der er farligt for os:
bakterier, vira, svamp og giftstoffer tager fejl og begynder at gå til angreb på stoffer, der ellers er harmløse. Derved opstår der allergi.

Reaktionen kan komme øjeblikkelig eller efter et par dage. Derfor er det vanskeligt at erkende, at man har en allergi.
Allergi er ikke kun: kløe, eksem, rindende øjne, tilstoppet næse og astma.

Uopdaget allergi kan forårsage:

• angst
  • hovedpine
  • migræne
  • træthed
  • hyperaktivitet
  • artritissmerter
  • depression
  • søvnmangel
  • maveproblemer
  • for højt blodtryk
  • blodsukkerproblemer
  • sengevædning
  • ørepine
  • acne
  • overvægt
  • bihulebetændelser
  • indlæringsproblemer

Alle dele af kroppen kan påvirkes af allergi og mange af generne ved allergi kan afhjælpes med vitaminer og akupunktur.

Ring og hør nærmere for behandlingsmuligheder.
Meanderklinikken er baseret i Esbjerg i Midtjylland og er en akupunkturklinik, som behandler for diverse allergier.

Video om Meanderklinikken – Akupunktur, Håranalyse og Vitaminkur