Akupunktur2019-01-12T14:23:04+00:00

Behandlingsformer

Klassisk akupunktur TCM

Kropsakupunktur hvor der arbejdes ud fra teorien omkring meridianbaner og overskudsenergi.

Akupunktur 2000

Et nyudviklet mikrosystem (John Boel).
Akupunkturpunkterne befinder sig i alle led i kroppen. Disse reflekspunkter er hyper følsomme, og da de har en direkte forbindelse til bestemte dele af hjernen, foregår lindringen meget hurtigt.

Øjenakupunktur

Her benyttes principperne fra akupunktur 2000 (se evt. forklaringen herom), specifikt på øjensygdomme med rigtig gode resultater. Nålene placeres altså i led og omkring øjnene. Ikke som man kunne foranlediges til at tro, i selve øjet!

Der behandles bl.a. for øjenforkalkning, grøn stær, nethindelidelser, øjeninfarkt, rhetinitis pigmentosa og øjentrombose.

Selve behandlingsforløbet er anderledes i forhold til andre akupunkturformer, da forløbet er yderst intensivt (starter ud med ti behandlinger på en uge).

Hands of the doctor doing acupuncture of ear

Auricolo

Øre akupunktur, en terapiform der er udviklet af en vestlig læge (Poul Nogier).

NADA

Et særligt øreakupunkturprogram, der anvendes til afvænning.

Tankefeltterapi

Tankefeltterapi (tft) er en unik, effektiv og hurtig terapiform til behandling af psykiske problemer, sygdomme og fysiske smerter. Tft er en behandling af kroppens energisystems akupunkturpunkter uden brug af nåle. Det er en naturlig, medicinfri tilgang uden bivirkninger.

Tft er udviklet over de sidste 25 år af Dr. Roger J. Callahan (amerikansk psykolog og professor). Behandlingsmetoden kom til Danmark i 2002.

Amalgamtest

Denne test tjekker om tandfyldninger afgiver metaller, så der dannes galvaniske elementer. Denne frigivelse af metaller kan bl.a. medføre følgende lidelser: hovedpine, mave- tarmproblemer, smerter og ledsmerter.

Håranalyse

Udfra en lille prøve af patientens hår, foretages der en analyse, der fastlægger mangler af vitaminer, mineraler, enzymer, og om der er et overskud af tungmetaller. Analysen inkluderer et forslag til et vitaminprogram, som bør følges i tre måneder, hvorefter der på ny skal foretages en håranalyse.

vitaminer boks

Behandling med laser

Laser er lys ved en bestemt bølgelængde, der virker ved at give lys til cellerne og således fremmer helingsprocessen.

Behandling med biotron

Biotronen er et apparat, der anvendes til el akupunktur og div. målinger.

Magnetfeltterapi

Magnetfeltterapi giver impulser til cellerne, som bevirker en iltning og afgiftning
af cellerne – dermed fremmes helingsprocessen.

Psykoterapi

Det er en naturlig, medicinfri tilgang uden bivirkninger.
Individuel samtaleterapi, hvor der lægges vægt på at finde frem til problemets årsag og derudfra, i fællesskab med patienten, at få løst problemet.