Hvad hjælper mod graviditetskvalme?

Akupunktur mod Graviditetskvalme kan afhjælpe dine gener under graviditet.

Hvad forårsager kvalme / graviditetskvalme?

Dårlig omsætning af mad kan forårsage kvalme. Ved omsætning dannes der forrådnelsesbakterier, som udvikler histamin og allergi. Histamin frigør ammoniak, der irriterer slimhinderne og denne ammoniak går i blodbanerne og bevirker giftvirkning. Det kan give kvalme, opkast, svimmelhed og nedsat appetit.

Hvad skyldes graviditetskvalme?

Graviditetskvalme kan skyldes hormoner. Genetiske og psykologiske faktorer. Eller forhøjet stofskiftehormon.

Hvornår opstår graviditetskvalme?

Graviditetskvalmen kan opstå de første 3 måneder af graviditeten, men kan også vare hele graviditeten.

Jeg har bemærket, at hvis man er i fertilitetsbehandling kan man være mere udsat for at få kvalme. Men der findes ingen specifik årsag til, at nogle får kvalme og andre ikke …

Råd mod kvalme

Udover akupunktur, som kan mindske eller helt eliminere generne ved graviditetskvalme, så får du her et par gode råd, som kan bruges derhjemme og på farten.

Spis små og hyppige måltider

Drikke:
Drik rigeligt med vand
Tilføj citron til dit vand
Kamille-, ingefær- myntete

Spise:
Revet æble
Nødder
Ananas
Kiks

Vitaminsupplement:
Magnesium-B6
C-vitamin

Kontakt og hør mere om akupunkturbehandling mod graviditetskvalme
Efter flere års forsøg at blive gravid, endelig lykkedes det med Anne Gretes hjælp. Kan stærkt anbefales – også under graviditet. Om det er at få bedre søvn, reducere kvalme eller halsbrand. Tak!
N.M. Olesen, Behandling: Akupunktur- og vitaminkur